8 april 2013

Goda och lite nyttigare enchiladas

Fullplockad helg till ände och nu är vardagen här igen. Det blev en väldigt social helg för mig med en hel del besök i huset. Kul. Jag passade på att skicka med sambon lite nyttig mat till jobbet i form av enchiladas på kyckling, babyspenat och majs. Till mina enchiladas gjorde jag en enkel tomatsallad. Mums.
Enchiladas med kyckling

Ingredienser

350 g strimlad kycklingfiléer
1 msk olja
ca 340 g majskorn
2 dl crème fraiche tomat&basilika
ca 80 g färsk babyspenat
8 st tortillabröd
1 dl riven ost med smak

Gör så här

  1. Sätt ugnen på 200º. 
  2. Stek kycklingstrimlorna i några minuter. 
  3. Häll av vätskan ur majsburken. 
  4. Tillsätt majs och crème fraiche i stekpannan och låt det bli varmt. Lägg sedan i spenaten. 
  5. Pensla en ugnssäker form med olja.
  6. Lägg några matskedar kycklingröra i en sträng mitt på varje tortillabröd. Vik över kanterna så att du får avlånga paket. Lägg tortillapaketen med skarven ner i formen. Strö över riven ost.
  7. Sätt in formen i mitten av ugnen och gratinera i 10 minuter. 

Inspirationskälla: arla.se

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...