9 april 2013

Pasta med tomat och basilika i matlådan

Tisdag och idag är det pastadag som gäller. Jag försöker ofta undvika pasta till lunch för jag tycker att jag blir så trött på eftermiddagen, men vissa dagar får man göra undantag. Idag behöver jag en bra grund i magen eftersom jag ska på barngympa och sen egen träning direkt efter. Så jag vet vad jag ska göra ikväll. Dagens pasta blev inte riktigt som jag tänkt, eftersom jag saknade en av nyckelingredienserna när jag skulle laga mat igår kväll. Dumma mig som glömt köpa paprika. Men det blev en mer kreativ blandning istället.

Pasta med bacon, tomat och basilika

Ingredienser (3-4 port)

1 paket bacon
2 stora morötter
1 gul lök
2 dl crème fraiche tomat & basilika
3 msk grädde
cayennepeppar
salt och peppar

Gör så här

Skär bacon i mindre bitar och stek i het panna. Låt fettet rinna av på hushållspapper. Passa då på att fräsa lök och morötter i stekpannan. Lägg tillbaka bacon i pannan, tillsätt crème fraiche, grädde, cayennepeppar, salt och peppar. Låt allting koka upp och ta sedan av pannan från spisen. Rör i den kokta pastan.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...