8 november 2012

God färdig kladdkaka

Var det någon mer än jag som "firade" kladdkakans dag igår? Mitt motto är att det gäller att passa på när man har en ursäkt, men alla tänker säkert inte så. Redan från början hade jag ambitionen att passa på att testa nytt recept för kladdkaka, dagen till ära. Men tiden rann ifrån mig igår kväll och andra måsten tog över, så det fick bli en genväg denna gång i form av Frödinge kladdkaka. Och ärligt talat, om man ska köpa en färdig kladdkaka ska det vara denna för den är verkligen kladdig och jättegod. Annars tycker jag att de flesta andra blir lite lama i smaken och inte så kladdiga som jag skulle önska, men inte denna. Den kan jag varmt rekommendera tillsammans med hallon och en klick vispgrädde.

Jag kan även rekommendera superenkla och minst lika goda kladdkaksmuffins. De gör jag alltid när jag blir akut sugen på choklad och inte har någon hemma. Snabbt och enkelt. Och jättegott.

Kladdkakan från Frödinge

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...