21 februari 2013

Köttfärspaj i dagens matlåda

Torsdag och snart har ännu en vecka gått i februari, vilket innebär att det börjar dra ihop sig till flytten. Själv har jag fortfarande problem med flyttanmälan pga felaktig folkbokföring men lite roligt ska man väl ha i tillvaron som att jaga fastighetsägare, kommunen och Skatteverket. Suck.

Idag är jag i alla fall jättenöjd med min mat. Köttfärspaj med tzatziki. Gott. Vilken tur att jag har eget kontor för jag antar att det kommer lukta en del vitlök om mig i eftermiddag...

Köttfärspaj

Ingredienser (4 port)

Pajdeg
150 gram matfett
3 dl vetemjöl
3 msk vatten

Fyllning

400 gram nötfärs
1 st gul lök(ar)
2,5 msk tomatpuré
0,75 tsk salt
1 krm peppar
1 burk majskorn
1 röd paprika
0,5 msk vetemjöl
1,5 dl vatten
kryddblandning med bland annat vitlök

Äggstanning
2 st ägg
1 dl riven ost

1 kommentar:

  1. Kanske en sen kommentar eftersom inlägget laddades upp för 6 år sedan men men, gott recept!

    SvaraRadera

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...