7 november 2013

Kyckling + parmesan = sant

Vi börjar närma oss lunchen och idag kurrar i alla fall min mage som aldrig förr. Samtidigt som jag försöker mota bort trötthet med kaffe. Funkar hyfsat för tillfället. Men jag ser fram emot dagens matlåda för jag provsmakade igår, kyckling i ugn. Hur gott som helst (!). Och busenkelt.



Ingredienser (4 port.)
600 gram kycklingfilé
4 dl creme fraiche
150 gr parmesanost
2 st vitlöksklyftor
1 tsk salt
0,5 tsk svartpeppar

Gör så här
1. Sätt ugnen på 200 grader.
2. Dela kycklingfiléerna med ett snitt på tvären och lägg dem i en ugnsfast form.
3. Riv parmesanosten och blanda med crème fraichen i en bunke. Pressa i vitlök och tillsätt salt och svartpeppar.
4. Täck kycklingen med ostblandningen och sätt in i ugnen ca 30 min.

Servera kycklingen tillsammans med ris och en god sallad.

Matinspiration: tasteline.com

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...