25 november 2013

Smarrig kycklingrätt

Åh, i helgen gjorde jag en inventering hemma och försökte hitta mina pepparkaksformar. Men utan resultat. Attans, de måste ha försvunnit i flytten. Passade på att köpa nya när vi handlade mat lite senare på dagen. Personligen är jag mer förtjust i pepparkaksdegen än i den färdiggräddade produkten, men har man en liten 4-åring i släkten som gillar att vara med och julbaka, då ställer jag självklart upp.

I helgen gjorde jag även jättegoda kycklingrätt - kycklingtacos som jag hittat på bloggen Linneas Skafferi. Det är inte exakt som det låter, men jättegott.

kycklingtacos


Ingredienser (4 port)

3 kycklingfiléer
1 stor röd lök
3 tomater
3 dl kyckling eller grönsaksbuljong
1 påse tacokrydda
1 röd paprika
1 näve färsk bladpersilja
svartpeppar

Gör så här
Skär kycklingen i småbitar och stek dem på hög värme tills de fått fin färg runt om. Skala och strimla löken och låt den steka med tills den blir mjuk. Skär tomaterna i små bitar och ha i dem tillsammans med buljong och tacokrydda. Sänk värmen något och låt det hela koka i cirka 10 minuter eller tills kycklingen är helt genomkokt. Ta några tag med pepparkvarnen, hacka paprika och persilja och blanda i det precis innan det serveras.

Till detta serverades kokt ris och sallad på bland annat avocado.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...