20 november 2013

Dags att börja tänka på julbaket

Vi närmar oss december med stormsteg känns det som och härom dagen började jag och svägerskan diskutera när och hur vi ska göra med årets julbak. Senaste åren har vi nämligen bakat ihop och passat på att göra en massa sorter godis och bakverk på en och samma dag. Mycket roligare än att stå själv hemma i köket.

Jag tog en liten titt på IKEAs webbplats för jag behöver nämligen en ny bakkavel. Och vips drogs jag in i alla julformar, burkar och inspiration på sajten. Mycket rött i år kan tilläggas. Setet med burkar har jag redan, fått av svärmor, så det är en bra början.

Förra årets personliga favoriter som vi gjorde var wienernougat. Så otroligt gott. Den står självklart med på min lista även i år. I övrigt spånar jag vidare bland alla idéer och recept. Återkommer.


Bilderna kommer från ikea.se

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...