27 juni 2013

Det gäller att vara flexibel

Idag var det husmanskost i matlådan, korvstroganoff. Det är inte ofta jag lagar mat med korv för jag är helt enkelt inte jätteförtjust i det, men ibland gör jag undantag för det finns vissa korvrätter jag tycker om. Eftersom jag glömde köpa några av ingredienserna i mitt vanliga recept fick jag snabbt ändra receptet.

Korvstroganoff
Ingredienser (4 port)
400 g falukorv
1 röd lök
1 röd paprika
1 msk smör-&rapsolja
1 burk lätt crème fraiche tomat&basilika

Gör så här
Skiva och strimla falukorven till en cm tjocka stavar. Skölj och dela rödlöken i strimlor. Tärna paprikan. Bryn korven och löken i smör-&rapsolja i en stekpanna. Tillsätt paprika och blanda ner crème fraiche. Låt allt bli varmt. Servera med kokt ris.

PS. Bilden visar originalreceptet.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...