31 maj 2013

Fräscht och enkelt med plockmat

Härliga sommartid! Det var nästan 17 grader i skuggan i morse när jag gick upp. Ofattbart efter den kalla vår vi har haft. Men nu hoppas jag att det vänder. Och med sommarvärmen kommer den kalla maten tillbaka i min matlåda. Idag har jag med mig rester efter gårdagens pastasallad när vi hade gäster hemma. Gott.

Tyvärr kan inte jag ta kred för goda lunchen idag. Den är signerad min sambo, som så mycket annan mat senaste tiden. Det är verkligen fullt upp hela tiden, maj är verkligen en av de mest hektiska månaderna på hela året. Har lite dåligt samvete för min brist på inspiration här på bloggen, men jag räknar med lite lugnare tempo från och med nästa helg. Eller? Här kommer en numera vanlig företeelse hemma hos oss; plockmat med ost, kex och tillbehör. Vi är just nu inne i en brieost-period, toppad med isglass cravings för min sambo. Fräscht, gott och enkelt istället för godispåsar.

Plockmat ost och kex

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...