12 oktober 2012

Fredagsrätt - enchiladas

TGIF! Denna veckan har verkligen bara flugit iväg så nu ska det bli underbart att sakta ner tempot lite i helgen. Jag börjar med ett tips på en riktig fredagsrätt. Jag skulle vilja kalla den en vuxen version av tacos - enchiladas, men jag vet inte riktigt om den kan klassas som det. För mig som älskar tacos var denna goding en perfekt lunch så här några timmar innan jag tar helg.

Trevlig helg!

Enchiladas

Ingredienser (2 port)

200 g nötfärs
smör
salt och svartpeppar
2 dl Arla Köket® crème fraiche paprika & chili
4 medelstora tortillas
2 dl riven ost

Gör så här

Sätt ugnen på grill. Bryn färsen i smör i en stekpanna. Salta och peppra. Rör i 1 dl crème fraiche och låt det koka ca 1 min. Bred ut färsröran på bröden och rulla ihop. Lägg dem på en ugnssäkert fat. Strö över osten och gratinera i övre delen av ugnen 2-3 min. Servera med resterande crème fraiche och en grönsallad.

receptkälla: arla.se

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...