4 januari 2012

Pasta med ruccolapesto

Jag har en lång dag framför mig idag, eftersom jag ska på styrelsemöte med Karlstads Gymnastikförening direkt efter jobbet. För den som inte redan vet sitter jag med i styrelsen och ansvarar för föreningens PR. Jag älskar verkligen föreningslivet, är uppväxt med det och bryr mig inte ett dugg om att jag inte tjänar pengar på mitt engagemang.

Det var dagens parentes. Nu till maten. Långa dagar gäller det att ladda upp med en rejäl lunch, så idag blev det pasta med den ruccolapesto jag gjorde härom dagen.

Ingredienser
4 port tagliatelle
400 gr kycklingfilé
1 paket bacon
matfett till stekning
salt, peppar
1 tsk torkad oregano

Gör så här
Tillaga pastan enligt anvisningen på förpackningen. Skär kyckling och bacon i strimlor. Stek dessa i tillsammans. Salta, peppra och strö över oregano.

Blanda den kokta pastan tillsammans med peston och servera med kycklingblandningen. Servera med parmesan och tomater (gärna cocktailtomater).




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...