28 oktober 2013

Fina födelsedagstårtan

I helgen fyllde min mamma år och självklart bjöds vi på en av hennes underbart goda tårtor. Sånt gillar jag. Det enda jag inte vet är om det var färdiga tårtbottnar eller om hon gjort dem själv. Gör man egen tårtbotten skulle jag göra den dagen innan eller tidigare i veckan och lägga den i frysen tills det är dags att använda den.
Födelsedagstårta med hallon och choklad


Ingredienser
Vispgrädde
Marsinpanros och blad
1 paket Marabou Noblesse original
1 fp Färska hallon
Marsánkräm
Tårtbottnar

Gör så här
1. Koka upp marsánkräm och låt den svalna lite.
2. Dela tårtbottnarna (om du inte köper färdiga).
3. Lägg marsánkrämen jämnt fördelat i tårtans två lager.
4. Vispa grädden och bred den över tårtan.
5. Dekorera med halva Noblesse, färska hallon och marsipan.

2 kommentarer:

  1. Jättefin blogg! Tårtan ser jättegod ut.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack snälla! Den var jättegod vill jag lova :).

      Radera

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...