14 oktober 2013

Kebabgryta till söndagsmiddag

Höstveckorna bara rinner iväg för mig och själv hinner jag inte riktigt med just nu. Det är bara jobb, jobb och jobb på schemat. Och lite träning. Däremellan är energin noll och ingenting.

I fredags åkte jag till Stockholm med jobbet för internkonferens. Kom hem i lördags kväll, så det blev en kort helg denna vecka. Men igår fick jag en riktig smarrig söndagsmiddag här hemma signerad min sambo. En jättegod kebabgryta. Jag blir lika imponerad varje gång han bara plockar ihop några ingredienser och vips är det världens godaste gryta. Så också denna gång. Enkelt och gott.

kebabgryta


Ingredienser
500 gr kebabkött
1-2 dl crème fraiche
2 st tomater
1 st gul lök
1 st grön paprika
ca 2 msk vitlökssås
kryddor (basilika, BBQ krydda, paprika)
salt och peppar

Gör så här
1. Stek kebabköttet i stekpanna.
2. Hacka löken samt dela paprikan och tomaterna i mindre bitar.
3. Fräs grönsakerna i en kastrull.
4. Lägg i köttet när löken mjuknat och tillsätt crème fraiche.
5. Rör ihop och krydda.
6. Låt puttra ihop ca 5 minuter. Servera tillsammans med ris.

2 kommentarer:

  1. Vart får han/ni tag i detta kebabkött? :)

    SvaraRadera

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...