25 augusti 2012

Vegetariskt fredagsmys

Halva helgen har gått och jag har inte gjort många knop idag. Dåligt väder har satt stopp för all inspiration, så jag tog en paus och lagade storkok och tog en fika hos en kompis i närheten. Kvällsmaten blev rester från lunchen, som kommer inom kort jag lovar. Men jag vill först tipsa om ett nyttigt fredagsmys för den som är gräsänka. Tortillabröd med wokade grönsaker, kryddor och gratängost emellan. Supergott. Det var min kvällsmat igår när sambon jobbade. Snabbt och enkelt. Självklart går det lika bra att byta ut innehållet mellan tortillabröden till något annat. Ibland brukar jag nyttja fetaost och tomater eller liknande. Också jättegott.

Tortilla med wokgrönsaker

Ingredienser

2 tortillabröd (fullkorn)
frusna wokade grönsaker
gratängost
örtkryddor


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...