31 augusti 2012

Älgstek och sangria

Oj, denna vecka har jag inte lagat mycket mat märker jag. Det har varit ganska fullt upp kvällstid. Istället stod sambon i grytorna när jag kom hem från jobbet härom dagen. Åh, vad lycklig jag blev. Vilken lättnad att slippa ta tag i matlagning när man kommer hem trött och totalt ointresserad av nåt annat än att lägga upp fötterna på soffbordet. Och som alltid när sambon lagar mat tar han "lite sånt och lite sånt" och så blir det världens godaste måltid utan att han har använt ett enda mått. Snacka om att jag blev förvånad när jag såg att han hällde i sangria i köttgrytan. Men hjälp vad gott det blev.

Älgstek med sangria

Ingredienser

Liten älgstek
Morötter
Vitlöksklyftor
Vatten
Kryddor
Sangria
Kokt ris/kokt potatis

Gör så här

Stek älgsteken lätt så att den får färg. Lägg den i en gryta tillsammans med skivade morötter och vitlöksklyftor. Tillsätt kryddor, sangria och vatten. Låt sedan allt koka ihop. Ta upp steken och dela den i skivor innan servering.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...