1 augusti 2012

Räksoppa med smak av curry

På sommaren känns det lite konstigt att äta soppa tycker jag, det är en maträtt jag förknippar med mörkt höstrusk och en varm djup tallrik i knät framför tv:n. Men härom dagen gjorde vi faktiskt räksoppa hemma till lunch. Jättegott och fräscht. Som vanligt när min sambo är i farten är måtten "lite sånt och lite sånt" som han sen rör ner och låter koka upp. Sen står han och smakar av, saltar, pepprar, tar örtkryddor etc. Och vips är det klart och jättegott. Själv är jag paragrafryttare när det gäller recept. På sin höjd kan jag ibland byta ingredienser.

Räksoppa

Ingredienser

200 gr skalade räkor
en påse wokade grönsaker
broccoli
1 gul lök
0,5 purjolök
3 dl grädde
vatten
blandade örtkryddor
curry

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...