4 mars 2016

Snabb fiskgratäng

Jag är tillbaka! Igen. Denna gång beror avbrottet på att jag avslutat gammalt jobb och påbörjat nytt. Plus att vi är mitt uppe i inskolningen av dottern. Äntligen vardag igen. Min familj äter det mesta, men både sambon och lillan tycker extra mycket om när det är rikligt med sås så denna fiskgratäng fick många pluspoäng hos dem båda. Dessutom är den en sån där gratäng som innehåller få ingredienser och bara sånt man har hemma i skåpen, perfekt att slänga ihop en vardagskväll.



Ingredienser (4 port)
600 g fiskfiléer (jag använde torsk)
1 tsk salt
2½ dl Kelda® Pastasås tomat&crème fraiche
½ dl hackad basilika
1 msk ströbröd
1 dl riven ost

Gör så här
Sätt ugnen på 225°. Skär fisken i portionsbitar och salta runt om. Lägg dem i en smord ugnssäker form. Häll över såsen. Strö över basilika, ströbröd och ost. Gratinera i mitten av ugnen i 15-20 min.

receptkälla: arla.se

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...