13 september 2012

Stålunch och plockfika

Nu var det några dagar sedan bloggen uppdaterades ser jag. Jag har nämligen varit på konferens i Göteborg och mitt i alltihop lyckades jag dra på mig en förkylning, så det har varit ganska dålig fart på mig kvällstid. Hur som helst. Här kommer ett par bilder från veckans fika och lunch.

En helt ny erfarenhet för mig att det finns en liten konstruktion som går att sätta fast på tallrikar där man sen sätter fast sitt glas. Då slipper man gå omkring och hålla i glaset samtidigt som man försöker äta med bara en gaffel. Inte helt lätt ska ärligt sägas när jag försökte snirkla mig fram med tallriken för att hitta någonstans att stå och käka. Och trött blev jag i handen också. Stålunch var inte riktigt min grej tror jag. Får träna handleden bättre till nästa konferens. Hade även hoppats på varm mat, men icke. Sallad med kyckling ena dagen och någon form av potatissallad andra dagen.

Det bästa med konferenser måste väl ändå vara fikat. Förutom att man träffar mycket nya trevliga människor och lär sig en massa nya saker. Fikat är alltid riktigt najs. Varje förmiddag fanns det frallor och frukt. På eftermiddagen kom sötsakerna fram, och mer frukt. Det är min melodi det.

Konferenslunch och fika

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...