13 december 2011

Lasagne med rödvin

I helgen gjorde vi lasagne till middag. Jättegott. Speciellt eftersom jag stod bredvid och fixade sallad och disk... Det är skönt när man ibland kan dela på matlagandet. Jämställdhet i köket. Jag är ganska avundsjuk på sambon när jag ser honom med ytterst lätthet manövrera i köket utan recept. Och resultatet blir alltid bländande.

Denna gång tror jag att rödvinet han hade i lasagnesåsen verkligen höjde hela maträtten. I övrigt var det inga konstigheter i; nötfärs, gul lök, vitlök, tomater, tomatpuré och gratängost. Och förmodligen någon mer spännande kryddblandning som han brukar vara känd för. Succé blev det i alla fall tillsammans med min sallad på ruccola, tomater, olivolja och lite salt.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...