28 juli 2013

Kinesisk matupplevelse i Odda

Efter att ha spenderat senaste dagarna i Norge med bil måste jag erkänna en sak. Detta land är otroligt vackert. Vi har nämligen bilat rakt över landet för att gå på min barndomsväns bröllop i Hardangerfjorden. Vi har åkt på höga berg och fjäll, i djupa grönskande dalar och på nästan otäckt smala vägar. Men vilken upplevelse. Häftigt.

Maten på bröllopet var gudomligt god både på grillkvällen, bröllopet och förmiddagens brunch innan vi tog båten tillbaka till fastlandet. Har fotat tårtbuffén som imponerade stort på mig. Bilder kommer så fort jag laddat över dem till datorn, för de är värda att beskåda. I Norge har man inte bara EN bröllopstårta utan en hel buffé. Vilken lycka för såna som mig. Men det ät inte enda goda maten vi ätit. På vägen till ön i fredags stannade vi till i Odda och käkade lunch. Jättegod kinamat i centrum. Rekommenderas för den som har vägarna förbi. God mat och bra service.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...