30 april 2012

Basilika med det lilla extra

Grönt är så skönt! Jag tycker det är så himla fräscht att ha färska örter och kryddor i maten. Drömmer om en liten örtträdgård när vi flyttar till hus någon dag. Tills vidare håller jag tillgodo med lite gröna örter i köksfönstret med jämna mellanrum.

I helgen köpte jag till exempel basilika. Denna fina gröna krydda är en återkommande favorit i köket när det är dags att göra pesto. Däremot tog jag en extra titt på förpackningen som jag tyckte var så fin. Den verkligen symboliserar samhällets mer personifierade inställning till mat, närproducerat, ekologiskt och kvalitetsstämplat. Att man bygger upp sitt varumärke runt en historia, ger lite mer än bara en vara (i detta fall tips på hur man ska förvara basilikan). Självklart är jag ett stort fan av denna typ av produkter så basilikan åkte med hem.

Kruka med färsk basilika

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...