8 januari 2013

Snabb pastarätt med kyckling

Matlådans tid är tillbaka! Det är lite jobbigt att erkänna, men jag tycker att det är ganska skönt. Matlagningen hemma är mer hälsosam, kontinuerlig och framför allt befintlig. Vi är så himla dåliga på att laga mat hemma när vi är lediga, äter gärna ute och till slut tröttnar jag på det. Jag vill tillbaka till den "gamla hederliga" maten som jag brukar ha med i mina matlådor till jobbet. Igår åt jag visserligen smörgåstårta till lunch som fina kollegan hade med sig från helgens kalas, men idag är det husmanskost som gäller.

Pasta med kyckling, paprika och citron

Ingredienser (4 pers)

1 färdiggrillad kyckling
300 g spagetti eller tagliatelle
1 purjolök
1 röd paprika
1 gul paprika
1 dl finhackad bladpersilja
finrivet skal av 1 citron eller 2 msk färskpressad citronjuice
2 msk olivolja
2 krm salt
1 krm peppar
salt och peppar att smaka av med

Gör så här

Koka pastan enligt anvisning på förpackningen. Rensa och dela kycklingköttet i mindre bitar/strimlor. Ansa och strimla purjolöken. Dela, kärna ur och strimla paprikorna. Fräs lök och paprika i olja i en stor stekpanna ca 3 minuter. Krydda med salt och peppar. Häll av pastan och blanda med kyckling, paprikafräs, persilja, citronskal/citronjuice. Smaka av med salt och peppar.

inspirationskälla: ica.se

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...