21 januari 2013

Vitaminkick med smoothie

Helgen som gick var ingen höjdare hemma. Sambon insjuknade i magsjuka natten till lördag och vips var alla planer för den helgen omkull totalt och även jag kände mig inte helt kry, även om jag ännu inte visat tecken på magsjuka. Alltid något...

Så i helgen har vitt rostbröd, Proviva blåbär, avslagen coca cola, lättsaltade chips, ris och kokt fisk stått på schemat. Och massor av tvättning av händer... Jag gjorde om mitt standardrecept på fiskgratäng till mer "magvänligt" genom att ta bort peppar och grönsaker.

Själv passade jag på att vitaminbomba i desperat försök att inte bli sjuk. Smoothien nedan är en klassiker och än så länge (peppar, peppar) har jag inte fått några känningar av magsjuka.

Smoothie på jordgubbar

Ingredienser

1 banan
jordgubbar
ca 2 dl lättvaniljyoghurt
ca 2 dl lättmjölk
ev en skvätt apelsinjuice

Gör så här

Skiva bananen och blanda alla ingredienser i en mixer. Klart!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...