30 augusti 2013

Snabb pestopasta med chorizo

Varning! Ännu ett pastarecept! Hjälp vad det känns som att jag snöat in mig på pastarecept här på bloggen, men ändå är pasta långt ifrån det enda jag äter. Men det blir väl så när man hittar många nya recept på kort tid. Jag jobbar hemma idag och snart bär det av till sambons släkt i Vårgårda för weekendbesök. Ska bli kul.

Men än så länge sitter jag och jobbar, med lunchen färsk i minnet. Pasta blev det. Överraskad... Jag rotade faktiskt fram ett gammalt recept som jag inte gjort på länge. Och sen vi flyttade har receptet varit begravt i högen av flyttlådor, men idag ansträngde jag mig och letade fram det.

Önskar alla en skön helg!

Chorizo med pestopasta


Ingredienser (4 port.)
400 g pasta (t ex penne)
400 g rå/färsk chorizo
olivolja
1 kruka basilika
1 burk tomatpesto (à 200 g)
2 dl lättcrème fraiche
riven parmesanost
salt och peppar

Gör så här
1. Koka pastan enligt anvisningen på paketet.
2. Skär chorizon i slantar. Fräs 3-5 minuter i olja.
3. Grovhacka basilikan, spara några blad till servering.
4. Häll av pastan och blanda med tomatpesto, crème fraiche och basilika. Smaka av med salt och peppar.

Servera pastan med korven. Hyvla över parmesan och garnera med basilikablad.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...