11 augusti 2013

Gott sommarrecept på kyckling

Semestern går mot sitt slut. I morgon är det tillbaka i vardagen igen. Känns helt okej om jag ska vara ärlig. Det har varit en toppensemester i år med otroligt väder. Jag hittade ett riktigt najs recept härom dagen på en kycklinggryta som jag verkligen kan rekommendera. Och för alla er som, precis som jag, börjar jobba i morgon passa på att njuta av sista semesterdagen. Ha en skön söndag!

Sommarkyckling


Ingredienser
500 g kycklingfiléer
2 st vitlöksklyftor
smör för stekning
2 1⁄2 dl vispgrädde
2 tsk dijonsenap
1⁄2 dl grovhackad färsk gräslök
1⁄4 st gurkor
140 g bacon

Gör så här
Skala och hacka vitlöken. Bryn kycklingen runt om i smör i en stekpanna. Blanda grädde, senap, vitlök och gräslök i en vid panna. Lägg i kycklingen och låt den koka under lock ca 10 min. Skär gurkan i skivor och halvera dem. Strimla baconet och stek det knaprigt och låt det rinna av. Rör ner gurkan i såsen vid servering och strö över baconet. Servera med kokt ris eller kokt färskpotatis.

receptinspiration: arla.se

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...