11 oktober 2012

Hur du håller sallad fräsch

Till dagens matlåda har jag en enkel men god sallad med mig. Den är gjord på blandad sallad, tomater och röd lök. Mumsigt. Vill även passa på att komma med ett litet husmorstips så här fram emot slutet av veckan. Jag köper nämligen ofta påsar med ruccola eller blandsallad, men alltför ofta blir salladen "ledsen" och hängig, nästan geggig, innan vi hinner käka upp den så vi måste slänga det som är kvar. Himla trist. Speciellt som det ibland bara dröjer några få dagar innan salladen är förstörd.

Men så fick jag ett litet husmorstips av min mamma som funkar kanon. När vi varit och handlat sköljer jag av salladen och lägger den i en bunke med vanligt hushållspapper i botten. Sen lägger jag lock på och salladen håller sig i alla fall fräsch en vecka. Rekord!

Husmorstips om hur du håller sallad fräsch

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...