23 september 2014

Kycklingpasta med mango chutney

Long time no see. Såg att senast jag lade ut något recept var i början på denna månad och nu är det löningsvecka. Så tokigt det kan bli. Jag vet inte vart september har tagit vägen, men det har varit fullt ös på jobbet vilket kanske är orsaken till att månaden känts kort. Och i samband med månadsskiftet går jag hem på föräldraledighet. Känns overkligt.

Men än är det matlådans värld som gäller. Hittade ett jättegott recept igår som jag testade. Lite av såsen försvann tyvärr när jag värmde maten på jobbet idag men annars var det gott, en utmärkt vardagsmiddag.



Ingredienser (4 port)
2 röd paprikor
ca 600 g kycklingfilé
olja till stekning
salt och peppar
4 portioner pasta (gärna tagliatelle)
400 g broccolibuketter
1 vitlöksklyfta
1 dl mango chutney
1 dl lätt crème fraiche 

Gör så här
1. Dela och kärna ur paprikorna. Skär dem och kycklingen i bitar.
2. Stek paprika och kyckling i oljan. Salta och peppra.
3. Koka pastan enligt anvisningen på förpackningen. Lägg i broccolin de sista tre minuterna.
4. Rör samman pressad vitlök, mango chutney och crème fraiche. Smaka av med salt.
5. Häll av pastavattnet. Blanda pastan med kycklingen och såsen i kastrullen.

receptinspiration: ica.se
 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...