2 september 2014

Enkla och supergoda fiskbiffar

Årets först höstmånad är här. Efter en ganska ruggig och regnrik augusti med stora översvämningsproblem på flera håll i landet känns det skönt att vända blad till september. I matlådelandet innebär det att jag testat nytt recept som genast blev en solklar favorit hemma. Sambon har redan frågat efter att jag ska göra rätten igen. Franska fiskbiffar med potatismos. Mums.

Fiskbiffar


Ingredienser (4 port)
500 g fiskfilé
1 tsk salt
1 krm svartpeppar
1⁄2 dl hackade örter
2 msk potatismjöl/Maizena
1 1⁄2 dl grädde
smör att steka i

Gör så här
1. Dela fisken i bitar. 
2. Mixa fisk, salt, peppar, örtkryddor, mjöl och grädde till en färs. 
3. Forma färsen till 8 biffar. 
4. Stek dem i smör ca 3 min på varje sida.

Servera med potatismos. Jag blandade mitt mos med hackad persilja, vilket var jättegott.

receptkälla: arla.se

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...