16 april 2014

Välsmakande påskgodis

Kortvecka och påskhelg väntar denna vecka. Och våren verkar ha hittat hem till slut. Det gillar jag. Passar på att titta in här och tipsa om supergott påskgodis som jag slängde ihop igår. Smarriga arraktsägg är jag uppväxt med hemma när jag var liten, men i år var första gången jag testade själv.

Glad påsk!

arraksägg


Ingredienser (ca 30 ägg)
1,5 dl vetemjöl
1 dl socker
2 msk kakao
3/4 dl Arraks extrakt (smaka dig fram)
1 dl smält smör
Blockchoklad
Strössel

Gör så här
1. Blanda ihop alla ingredienser ordentligt. Ha i lite arrak åt gången och smaka dig fram tills du är nöjd. Kan eventuellt bli lite mer än ovanstående mått ifall smeten är för torr.
2. Rulla smeten till små lite avlånga bollar/ägg.
3. Smält blockchoklad.
4. Doppa ena änden av äggen i smälta chokladen och rulla den i strössel.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...